بهبود کیفیت و ایمنی بیمار بیمارستان الغدیر ابهر
نام و نام خانوادگی سمت تلفن داخلی
رقیه عسگری (کارشناس ارشد مراقبت های ویژه) مسئول بهبود کیفیت و کارشناس هماهنگ کننده ایمنی بیمار ۳۹۷
معصومه قدیمی(کارشناس ارشد مراقبت های ویژه) مسئول اعتبار بخشی و مدیریت خطر و حوادث و بلایا ۳۶۳
شرح وظایف واحد بهبود کیفیت
۱- هماهنگی و یکپارچه سازی فعالیتهای بهبود کیفیت در بیمارستان
۲- تدوین برنامه بهبود کیفیت فراگیر بیمارستان در موضوعات بالینی و غیر بالینی (مدیریت،امور مالی،خدمات پزشکی،خدمات
۳- پرستاری،خدمات عمومی و پشتیبانی،خدمات پاراکلینیک )
۴- تدوین سیستم ها و فرایند های بیمارستان منطبق بر اصول بهبود کیفیت طراحی شده
۵- تدوین شاخص های مهم عملکردی اختصاصی،قابل اندازه گیری ،قابل دستیابی و زمان دار جهت فرایند های مختلف بیمارستان
۶- پایش مستمر برنامه بهبود کیفیت،داده ها،اقدامات ومداخلات مدیریتی از طریق تحلیل شاخص ها
۷- تهیه گزارش سالیانه برنامه بهبود کیفیت
۸- تدوین واجرای خط مشی رسیدگی به پیشنهادات،انتقادات و شکایات در بیمارستان
۹- تعیین و نشر بیانیه رسالت بیمارستان در سطح واحدهای مختلف بیمارستان
۱۰- پیگیری و هماهنگی پیاده سازی استانداردهای اعتبار بخشی در بخش ها و واحدهای مختلف بیمارستان
۱۱- تدوین برنامه عملیاتی سالیانه پیشبرد هماهنگ ویکپارچه برنامه های بهبود کیفیت،ارتقای ایمنی بیمار در راستای الگوی اعتباربخشی
۱۲- ایجاد نظام جامع مدیریت خطر بیمارستان
۱۳- ایجاد نظام گزارش دهی خطاهای پزشکی در بیمارستان
۱۴- تصویب وابلاغ خط مشی و روش های دریافتی از واحدها و بخش های مختلف بیمارستان
۱۵- هماهنگی در اجرای راهنماهای طبابت بالینی در سطح واحد ها وبخش های مختلف بیمارستان
۱۶- اجرا و پایش برنامه ممیزی جامع بیمارستان
۱۷- پیگیری برگزاری کمیته های بیمارستانی و رهگیری اجرای مصوبات
شرح وظایف مسئول هماهنگی مدیریت خطر و ایمنی بیمار
- فرهنگ سازی و آموزش پرسنل بیمارستان در رابطه با پیاده سازی دستورالعمل ها
- شناسایی ریسک ها و خطر ها
- تحلیل و ارزیابی خطاهای استخراج شده
- نظارت بر درنظر گرفتن موضوع مدیریت خطرو ایمنی بیمار در برنامه استراتژیک بیمارستان
- تدوین برنامه عملیاتی درپیاده سازی دستورالعمل ها
- بررسی ونظارت مداوم بر بخش های مختلف
- ارزیابی اثربخشی اقدامات صورت گرفته
- هماهنگی منطقی در کنترل ریسک بر مبنای استاندارد در بخشهای مختلف بیمارستان
- بر قراری رابطه تنگاتنگ با دانشگاه جهت دریافت آخرین استانداردها و دستورالعمل ها
- انجام ممیزی داخلی از استخراج میزان اجرای دستورالعمل ها
- افزایش آگاهی کارکنان در مورد۹ محور ایمنی بیمار
- ارزیابی وضعیت فعلی فرهنگ مدیریت خطر و ایمنی بیمار در بیمارستان
- شناسایی نقاط قوت وحوزه هایی که نیاز به بهبود دارند
- بررسی روند تغییرات بدنبال پیاده سازی دستورالعمل
- ارزیابی تاثیرات مداخلات و برنامه های ایمنی بر بهبود کیفیت
- بر قراری رابطه تنگاتنگ با دانشگاه جهت دریافت آخرین استانداردها و دستورالعمل ها
- نظارت بر برنامه عملیاتی بخش های بیمارستان بمنظور درنظر گرفتن مدیریت خطر ایمنی بیمار در برنامه ها
- انجام ممیزی داخلی از استخراج میزان اجرای دستورالعمل ها
- انجام کلیه دستورات مقام مافوق
|
|