Zanjan University of Medical Sciences پست الكترونيك · درباره دانشگاه · اخبار دانشگاه · نقشه پايگاه · كتابخانه · English
شناسه کاربری رمز عبور ثبت نام در پایگاه | فراموشی رمز
برگشت به دانشگاه علوم پزشکی زنجان
بخش‌های اصلی
درباره ما::
سلامت بانوان::
برنامه های فرهنگی آموزشی::
کارگاه ها::
مقالات و طرح های پژوهشی::
اخبار و اطلاعیه ها::
گالری تصاویر::
::

تلفن تماس:
024-33773128

جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
:: مدیریت خشم (قسمت سوم) ::
 | تاریخ ارسال: 1398/2/24 | 
 
مدیریت خشم (قسمت سوم)
تعریف خشم:
به طور کلی خشم، احساس یا هیجانی است که از عصبانیت خفیف تا خشم شدید و جنون نوسان دارد.
خشم، پاسخ طبیعی به موقعیت هایی است که در آنها احساس تهدید شدن می کنیم، معتقدیم به ما صدمه زده می شود یا فرد دیگری بر ما ظلم روا داشته است. همچنین ممکن است هنگامی که احساس کنیم فرد دیگری، مانند یک کودک یا یکی از نزدیکانمان، مورد تهدید یا صدمه واقع شده است، خشمگین شویم. به علاوه، خشم ممکن است از ناکامی ناشی شود؛ آن زمان که نیازها، امیال و اهداف ما برآورده نمی شود. هنگامی که عصبانی می شویم، ممکن است تحملمان را از دست بدهیم و تکانشی، پرخاشگرانه و خشونت بار رفتار کنیم. مردم غالباً خشم را با پرخاشگری اشتباه می گیرند.
 پرخاشگری، رفتاری است که موجب صدمه به شخصی دیگر یا تخریب اموال می شود. این رفتار می تواند شامل پرخاشگری کلامی، تهدید یا اعمال خشونت بار باشد. به عبارت دیگر خشم، یک هیجان است که لزوماً به پرخاشگری منجر نمی شود، بنابراین شخص می تواند بدون توسل به اعمال پرخاشگرانه، عصبانی شود.
یک اصطلاح مرتبط با خشم و پرخاشگری، «خصومت» است. خصومت، مجموعه ی پیچیده ای از نگرش ها و قضاوت هایی است که رفتارهای پرخاشگرانه را تحریک می کند. در حالی که خشم، یک هیجان و پرخاشگری، یک رفتار است، خصومت نگرشی است که شامل تنفر از دیگران و ارزیابی منفی آنها می شود
.
Persian site map - English site map - Created in 0.18 seconds with 46 queries by YEKTAWEB 4296