معرفی معاونت

 | تاریخ ارسال: 1398/2/24 | 
تاریخچه معاونت درمان
 تا قبل از سال ۱۳۷۹معاونت درمان دانشگاه و معاونت غذا و دارو تحت عنوان یک معاونت با نام معاونت درمان و غذا و دارو فعالیت میکردند که ماهیت متفاوت این دو حوزه و گستردگی حیطه عملکردی هر یک، موجب گردید که در سال ۱۳۷۹ این دو معاونت از هم دیگر منفک گردیده و به صورت مستقل به فعالیت خویش ادامه دهند و هم اکنون معاونت درمان بعنوان یکی از معاونتهای ۸ گانه دانشگاه علوم پزشکی زنجان بوده که بمنظور ارتقای کیفیت خدمات درمانی و در جهت برنامه ریزی، سازماندهی و هماهنگی فرایند ارائه خدمات درمانی در بخشهای دولتی و خصوصی در نظام سلامت استان انجام وظیفه مینماید.
 
معرفی معاونت درمان
معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی زنجان، یکی از هشت معاونت دانشگاه است که زیر نظر ریاست دانشگاه فعالیت می کند. معاونت درمان، مسئولیت مدیریت، برنامه ریزی،نظارت، هدایت و پشتیبانی از حوزه های مختلف خدمات دهی درمانی استان را بر عهده دارد وشامل مدیریت های زیر میباشد.
 
  • اداره نظارت و اعتبار بخشی و صدور پروانهها
  • مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی
  • مدیریت امور بیمارستانها و تعالی خدمات بالینی
  • اداره تجهیزات پزشکی
  • اداره پرستاری
  • اداره امور آزمایشگاهها
 
چشم انداز (Vision) معاونت درمان
معاونت درمان با تکیه بر نیروی انسانی شایسته خود تا پایان برنامه پنجم از نظر کیفیت و کمیت ارائه خدمات درمانی، تشخیصی، نوتوانی و بازتوانی، به یکی از ۵ دانشگاه برترکشور تبدیل خواهدشد.
 
رسالت معاونت درمان
معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی وخدمات بهداشتی درمانی زنجان وظیفه تأمین، ارتقاء و نظارت بر خدمات درمانی، تشخیصی، توانبخشی و نوتوانی را درسطوح پیش بیمارستانی و بیمارستانی برای آحاد جمعیت تحت پوشش مردم استان و کلیه کسانی که به نحوی متقاضی این نوع خدمات میباشند، عهده دار میباشد. بدین منظور دانشگاه از نیروهای متخصص، ماهر، با انگیزه و کارآمد و فنآوریهای مناسب و تجهیزات و تسهیلات ایمن و مناسب بهره میگیرد. این معاونت گسترش و ارتقای کیفیت خدمات، تکریم و جلب رضایت بیماران و مراجعین و ارائه خدمات ایمن و شایسته را سرلوحه کار خویش قرار داده و برای تحقق این امور بر پزشکان، پرستاران و کارکنان متعهد، با انگیزه، متخصص و مجرب تکیه دارد.

ارزش ها و باورها


هدف کلان
اهداف سازمانی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زنجان، تأمین، حفظ و ارتقای سلامت آحاد جامعه میباشد و در این راستا سه هدف اصلی یعنی توسعه کمی و کیفی خدمات درمانی و تأمین رضایتمندی مراجعین را مبنای کار خود قرار داده است. در همین ارتباط این معاونت تأکید بر توسعه کیفیت را به عنوان مهمترین اصل خود که رضایتمندی مراجعین را نیز به دنبال دارد، برگزیده است. لذا در جهت رسیدن به اهداف اصلی معاونت درمان، موضوعاتی چون بررسی و تعیین وضعیت موجود و سپس تعیین وضعیت مطلوب و توجه به اقتصاد درمان، همواره مد نظر این معاونت بوده اند.
 
 
رویکردهای  راهبردی حوزه معاونت درمان
  • تخصیص به موقع منابع مالی بیمارستان ها
  • افزایش کیفت خدمات ارائه شده دربالین
  • ارائه خدمات سرپائی اورژانسی کافی و به موقع
  • افزایش کیفیت خدمات پیش بیمارستانی( اورژانس ۱۱۵)
  • گردشگری سلامت وتوسعه سلامت در بیمارستان های دولتی
  • افزایش ظرفیت خدمات بستری

دفعات مشاهده: 1522 بار   |   دفعات چاپ: 140 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر