بهداشت حرفه ای

 | تاریخ ارسال: 1399/6/2 | 

❁ ❁ ❁ ❁ ❁

 

کارشناس  واحد بهداشت حرفه ای

 
     
      نام و نام خانوادگی : لیلا کردلو    
تحصیلات : کارشناس بهداشت حرفه ای
پست الکترونیکی :
❁ ❁ ❁ ❁ ❁
AWT IMAGE
۳۳۰۲۳۳۵۹- ۰۲۴
  شرح وظایف کارشناس بهداشت حرفه ای بیمارستان
  1. تشکیل کمیته ی حفاظت فنی و بهداشت کار و طرح مسائل و مشکلات حفاظتی و بهداشتی در جلسات کمیته و ارائه پیشنهادات لازم به مدیریت بیمارستان جهت رفع نواقص و سالم سازی محیط کار برای کلیه افراد حاضر در بیمارستان.
  2. تهیه خط مشی ایمنی و بهداشت حرفه ای در بیمارستان بصورت مدون و نیز همکاری در تدوین خط مشی روشن و منطبق با موازین بهداشتی بر حسب شرایط مرکز جهت حفظ و ارتقاء سطح ایمنی و بهداشت و پیشگیری از حوادث احتمالی و بیماری های شغلی
  3. شناسایی شغل های موجود و تعداد پرسنل هر شغل براساس تماس با عوامل زیان آور و ارائه راه حل های مناسب جهت کنترل
  4. آموزش، توجیه و آشنا سازی کارکنان نسبت به خطرات محیط کار و رعایت مقررات و موازین ایمنی و بهداشتی در محیط کار
  5. تدوین رویه اجرایی، تهیه، تحویل، آموزش و نظارت بر استفاده از وسایل حفاظت فردی با توجه به خطرات شغلی و متناسب بودن لوازم با نوع کار
  6. پیگیری جهت معاینه ابزار کار و وسایل حفاظت فردی و گروهی در محیط کار با همکاری واحدهای مربوطه
  7. تهیه و ترجمه MSDS ترکیبات و مواد شیمیایی موجود در مرکز و تصویب در کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار، آموزش و ابلاغ آن به کارکنان
  8. همکاری در برنامه ریزی، اجرا و نظارت بر بهداشت پرتوها در مرکز
  9. نظارت و مدافع در عقد قراردادهای خدماتی بیمارستانی
  10. شرکت در دوره های بازآموزی و گردهمائی های مربوطه جهت افزایش اطلاعات علمی در زمینه بهداشت حرفه ای
  11. مشاوره در زمینه ی ایمنی واحدهای جدید و یا تغییر کاربری بخش ها طبق استاندارد مربوطه
  12. پیشنهاد به مدیر بیمارستان جهت تشویق کارکنانی که در امر حفاظت فنی و بهداشت کار علاقه و جدیت دارند.
  13. توجه به ابعاد روحی – روانی کارکنان کادر درمان و اداری و نیز انجام اقدامات لازم با نظر ریاست
  14. همکاری با مدیران در تهیه دستورالعلمهای لازم برای انجام کار مطمئن، سالم و بدون خطر و ارائه پیش نویس دستورالعملهای لازم جهت انجام کار سالم و بهداشتی به منظور پیشگیری از ایجاد عوارض و بیماری های شغلی
  15. برنامه ریزی جهت اندازه گیری عوامل زیان آور محیط کار، حداقل سالی یک بار با همکاری مراکز زیربط و انجام اقدامات کنترلی.
  16. پیگیری لازم در انجام معاینات قبل از استخدام و ادواری به منظور پیشگیری از ابتلا به شاغلین به بیماری های ناشی از کار، بررسی خلاصه نتایج معاینات سالیانه و مشخص نمودن رابطه معنی دار بین نتایج معاینات و عوامل موجود در کار به تفکیک شغل با همکاری پزشک
  17. شناسایی بیماری های شغلی و ارائه موارد مشکوک بیماری های حرفه ای از طریق مدیر بیمارستان به مرکز بهداشت مربوطه و همکاری در تعیین شغل مناسب برای شاغلینی که به تشخیص شورای پزشکی به بیماری های حرفه ای مبتلا شده یا در معرض ابتلا به آنها قرار دارند.
  18. ثبت آمار حوادث و بیماری های ناشی از کار شاغلین و تعیین ضریب تکرار و ضریب شدت سالانه حوادث
  19. تهیه و تدوین مطالب آموزشی و تشکیل جلسات آموزشی مرتبط با ایمنی و بهداشت حرفه ای برای کارکنان رده های مختلف همچنین نظارت بر تهیه پوستر و پمفلت های آموزشی ایمنی، حفاظتی و بهداشتی در محیط کار
  20. نظارت بر بازدید مستمر از سیستم های حفاظتی موجود در بیمارستان از قبیل سیستم اطفاء حریق، دربهای خروج اضطراری، پلکان، نرده ها، تجهیزات پزشکی و... توسط افراد زیربط.
  21. نظارت بر ایمنی و همکاری در رویه اجرایی آمادگی و مدیریت واکنش در شرایط اضطراری
 
دستورالعمل  توزیع منطقی وسایل حفاظت فردی
فرم بازگشت به کار پرسنل(کووید-۱۹)
محدودیت کاری پرسنل
مجموعه اطلاعات ایمنی و بهداشت حرفه ای در بیمارستان
فرم ثبت حادثه شغلی
جزوه آموزشی ایمنی حریق
سلامت شغلی ( آشنایی با نحوه ی صحیح حمل بار )
سلامت شغلی ( آشنایی با مبانی سلامت شغلی )
سلامت شغلی ( توصیه های ارگونومیکی و بهداشتی در هنگام کار با کامپیوتر )
پمفلت آموزشی ایمنی داروهای پر خطر

دفعات مشاهده: 287 بار   |   دفعات چاپ: 32 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر