آشنایی با شرح وظایف مدیر دفتر پرستاری: ۱-برنامه ریزی در زمینه های ارتقا کیفی و بهبود مستمر فعالیتهای ارائه خدمات مدد جویان
۲- گردآوری اطلا عات از:
- مرکز شامل: نمودار سازمانی مصوب، هدف ،نوع فعالیت ،گزارشات ماهیانه و سالیانه، گزارش حسابرسی پرستاری، پرونده های کارکنان ، مصاحبه با کارکنان … ..
- مدد جویان: برحسب نوع بستری ، نیازمراقبتی، خدمات ارائه شده … .
- منابع شامل:نیروی انسانی (پرستاران ،بهیاران ،کمک بهیاران، تکنسینها و کاردان های اطاق عمل و هوشبری و سایر کادر وابسته)/ ساختار فیزیکی/ امکانات و تجهیزات
۳- شرکت فعال در نهادهای سیاست گذاری و دیگر کمیته های درون سازمانی
۴- تعیین اهداف(کوتاه مدت ، میان مدت، دراز مدت) مبتنی بر نیازها جهت تاًمین ، حفظ و ارتقاء سطح سلامت و رفاه اجتماعی مددجو/بیمار با توجه به خط مشی های مرکز متبوع و پیشنهاد به مقامات ذیربط
۵- تعیین خط مشی و اتخاذ روشهای مناسب و تعیین جدول زمان بندی برای رسیدن به اهداف مورد نظر
۶- برنامه ریزی جهت تشکیل و شرکت در کمیته های خاص با شرح وظایف مدون (آموزشی، پژوهشی، کنترل و نظارت، کنترل عفونت)
۷- ارائه راهکار بهینه به مسئول و ایجاد شرایط مناسب حهت استفاده بهینه از منابع موجود به منظور دستیابی به اهداف مورد نظر
۸- تدوین و اجرای برنامه های آموزش به بیمار و خانواده در سطوح مختلف پیشگیری
۹- ایجاد هماهنگی و مشارکت فعال در برنامه ریزی های بهداشتی ، درمانی و توانبخشی مرکز
۱۰- جلب مشارکت تیم بهداشتی مرکز برای دستیابی به اهداف
۱۱- ایجاد هماهنگی در برنامه های آموزشی بالینی دانشجویان گروه های پرستاری
۱۲-مشارکت در تنظیم بودجه جهت فعالیت های مرکزی
۱۳- تعیین و پیشنهاد بودجه مورد نیاز و اولویت بندی آنها جهت اجرای برنامه های پرستاری
۱۴-مشارکت در طرحهای پژوهشی
۱۵- برنامه ریزی و پیشنهاد جهت پیشگیری از عفونت (کنترل عفونت)