رسیدگی به شکایات

 | تاریخ ارسال: 1399/6/2 | 
 



❁ ❁ ❁ ❁ ❁
 
مسئول رسیدگی به شکایات
نام و نام خانوادگی : علی حیدری تحصیلات :کارشناس راهنمایی و مشاوره
پست الکترونیکی :
❁ ❁ ❁ ❁ ❁
AWT IMAGE
۳۳۰۲۳۲۷۰- ۰۲۴

۰۹۱۰۴۷۴۷۴۹۸(شبانه روزی)

 
  دستورالعمل رسیدگی به شکایات بیماران/مراجعین 
در دیدگاه مسئولین مرکز آموزشی – درمانی حضرت ولیعصر (عج) هرگونه شکایت و نارضایتی از سوی دریافت کنندگان خدمت یک عدم انطباق محسوب می گردد، لذا تمام اهتمام خود را بمنظور شناسایی و رفع علل نارضایتی بکار می گیرند. شکایات در مرکز به ۲ صورت شفاهی و کتبی اعلام می گردد که هر دو مورد توجه مسئولین می باشد. فرآیند رسیدگی به شکایت بیماران و مراجعه کنندگان به شرح زیر می باشد :
۱- درصورت بروز نارضایتی در واحدی که بیمار خدمات مورد نیازش را دریافت می کند ، ابتدا باید مسئله ومشکل را با مسئول آن واحد در میان بگذارد چنانچه مسئول واحد، فرد شاکی را متقاعد و مشکل را بر طرف نماید فرایند شکایت در همین جا به پایان می رسد، در غیر اینصورت فرد شاکی به واحد رسیدگی به شکایت راهنمایی خواهد شد.
۲-فرد شاکی در ساعت اداری (۷:۳۰ الی ۱۴:۳۰) به واحد رسیدگی به شکایت مراجعه و موضوع شکایت خود را با مسئول این واحد در میان می گذارد ، در غیر ساعت اداری بیمار باید به دفتر پرستاری راهنمایی و موضوع شکایت خود را با سوپروایزر کشیک در میان گذارد. چنانچه مسئول واحد رسیدگی به شکایت و یا سوپروایزر کشیک، به شکایت بیمار رسیدگی و فرد شاکی را راضی نمایند این شکایت، شکایت شفاهی محسوب می گردد و باید در دفتر آمار شکایت ثبت گردد.
۳- در صورت عدم کسب رضایت فرد شاکی با توضیحات ارائه شده ، فرم اعلام شکایت در اختیار وی قرار می گیرد تا شکایت خود را بصورت کتبی و با شرح کامل علت شکایت تنظیم نماید. در شیفت عصر و شب کلیه شکایتها ثبت و صبح روز بعد توسط مسئول واحد رسیدگی به شکایات جمع آوری و بسته به موضوع شکایت به یکی از واحدهای مرتبط (دفتر ریاست،مدیریت،دفتر پرستاری و ...)ارجاع می گردد. پس از رسیدگی به شکایت تنظیم شده، نتیجه نهایی از سوی واحد رسیدگی به شکایت به اطلاع فرد شاکی می رسد.
۵- در نهایت آمار شکایات شفاهی و کتبی ماهانه در کمیته تخصصی مربوطه مطرح و علت یابی خواهد شد تا از بروز شکایات مشابه جلوگیری بعمل آید.
۶- واحد رسیدگی به شکایات بصورت تلفنی در ساعات اداری پاسخگوی موارد نارضایتی و شکایت بیماران است. شماره تلفن مستقیم این واحد۳۳۰۲۳۲۷۰ می باشد. همچنین به صورت شبانه روزی میتوانید با شماره موبایل ۰۹۱۰۴۷۴۷۴۹۸ تماس بگیرید
۷- با مراجعه به سایت مرکز( www.zums.ac.ir ) نیز می توان با ثبت مشخصات و مورد شکایت / نارضایتی، کد رهگیری دریافت کرده و نتیجه را از این طریق پیگیری نمود. پس از تکمیل فرم، حداکثر ظرف مدت ۴۸ ساعت پاسخگویی اولیه توسط مسئول واحد رسیدگی به شکایات ابلاغ خواهد شد.
  برای دسترسی به فرم شکایت کلیک کنید :    
 

  فرایند رسیدگی به شکایات بیماران (کلیک فرمایید)
   
  شماره تماس : ۳۳۰۲۳۳۲۷ - ۰۹۱۰۴۷۴۷۴۹۸

  در خصوص طرح تحول سلامت
  مراجعین محترم میتوانند سوالات، پیشنهادات و انتقادات خود را در رابطه با طرح تحول نظام سلامت (شبانه روزی ) با شماره تلفن های ۰۹۱۰۴۷۴۷۴۹۸-۳۳۰۲۳۲۷۰-۳۳۰۲۳۲۹۹- ۰۲۴ و یا با سامانه تلفنی ۱۵۹۰ در میان بگذارید.

  
 

دفعات مشاهده: 273 بار   |   دفعات چاپ: 30 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر