راهنمای ترخیص بیمار

 | تاریخ ارسال: 1399/6/2 | 
راهنمای ترخیص بیمار

 

  ترخیص بیمار به معنای خاتمه مراحل درمان به تشخیص پزشک معالج ، فوت بیمار، اعزام بیمار و یا خاتمه درمان با رضایت شخصی بیمار می باشد.

  

  فرآیند ترخیص بیمار :

  ۱. صدور دستور ترخیص توسط پزشک معالج

  ۲. تکمیل پرونده توسط منشی بخش

  ۳. ترخیص بیمار در سیستم کامپیوتری توسط پرستار

  ۴. ارسال پرونده به واحدرسیدگی و استخراج صورتحساب

  ۵. فراخوانده شدن همراه بیمار توسط منشی بخش برای گرفتن صورتحساب

  ۶. واریز فیش بانکی در شعبه مستقردر بیمارستان

  ۷. تحویل فیش بانکی واریز شده به منشی بخش و دریافت برگ خروج بیمار از منشی بخش

  ۸. خروج بیمار از بیمارستان با هماهنگی واحد انتظامات

 

  برای ترخیص بیماران، طی مراحل ذکر شده الزامی است، بدیهی است بعد از انجام اقدامات لازم توسط منشی بخش به بیمار و یا همراهان وی جهت پیگیری مراحل ترخیص اطلاع داده می شود.

 

  توصیه های مهم به بیماران قبل از ترخیص

  ۱) اصل مدارک درمانی معتبر ( دفترچه یا کارت درمانی ) همیشه کنار بالین بیمار باشد تا با رؤیت کارشناس بیمه مراحل ترخیص بسرعت انجام گیرد.

  ۲) توجه به اعتبار دفترچه درمانی و مطابقت با هویت بیمار قبل از شروع مراحل ترخیص الزامی است.

  ۳) اصل مدارک لازم ( فرمهای ارجاع و معرفی نامه ) و کپی آنها در اسرع وقت تحویل منشی بخش شود تا ضمیمه پرونده بیمار شود.

  ۴) ارائه دفترچه مادر بیماران کودک تأمین اجتماعی به بخش مربوطه جهت رویت کارشناس بیمه الزامی می باشد.

  ۵) بیمارانی که دارای بیمه مکمل می باشند جهت ارائه آن به مرکز می توانند با ارائه دستور بستری پزشک معالج و در موارد اورژانس با اخذ گواهی مبنی بر بستری از پذیرش مرکز و ارائه آن به بیمه مربوطه نسبت به اخذ و ارائه معرفی نامه به مرکز اقدام نمایند.

  ۶) با توجه به اجرای برنامه طرح تحول نظام سلامت از تاریخ ۱۵/۲/۹۳ در مرکز و استقرار بسته های خدمتی این طرح، میزان پرداختی بیماران بصورت چشم گیری کاهش یافته است. شما میتوانید سوالات، پیشنهادات و انتقادات خود را در خصوص این طرح با سامانه تلفنی۱۵۹۰ معاونت درمان بصورت شبانه روزی مطرح نمایید.

 

  پیگیری های بعد از ترخیص بیمار :

  ۱. اگر در زمان ترخیص جواب اقدام تشخیصی ( آزمایش، پاتولوژی و ...) درخواست شده برای بیمار آماده نبود لطفاً در تاریخی که منشی بخش تعیین میکند برای پیگیری و دریافت جواب به منشی بخش/ واحد مربوطه مراجعه فرمایید.

  ۲. درصورت درخواست شما، تصویر اطلاعات مندرج در پرونده و نتایج اقدامات پاراکلینیک در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

  ۳. درصورتی که بیمار بصورت علی الحساب ترخیص شده است تا ۵ روز بعد از ترخیص فرصت دارید تا نواقص مدارک بیمه ای خود را رفع کرده و برای تسویه حساب کامل ( دریافت مابقی وجه واریزی) همه روزه  به واحد ترخیص  مراجعه نمایید.


دفعات مشاهده: 68 بار   |   دفعات چاپ: 15 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر