1- مشارکت در امر تأمین و توزیع و نگهداشت منابع انسانی مورد نیاز دانشگاه
2- کنترل و نظارت بر صدور احکام پرسنلی کارکنان ، بازنشستگان و وظیفه بگیران
3- همکاری و مشارکت در تدوین بخشنامه ها ، آئین نامه ها و دستورالعمل های اجرایی
4- ارجاع نامه ها و اصلاح پیش نویس های تهیه شده و پاراف آن ها و نیز امضاء نامه های مدیریت توسعه
5- کنترل و نظارت بر عملکرد کارکنان تحت سرپرستی و راهنمایی و ارائه آموزش های لازم به آن ها
6- نظارت بر عملکرد واحدهای کارگزینی دانشگاه از طریق چک لیست ها و اجرای برنامه های زمانبندی و راهنمایی آن ها
7- شرکت در جلسات و کمیته ها و کمیسیون های مربوط به امور اداری و استخدامی ، عضویت و شرکت مستمر در کمیته های تخصصی
8- مشارکت در امر برنامه ریزی جهت توسعه و بهبود عملکرد شغلی کارکنان تحت سرپرستی
9- اقدامات لازم در جهت جذب و به کارگیری نیروهای رسمی ، پیمانی قراردادی و طرح پزشکان و پیراپزشکان