سومین فراخوان مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش پزشکی
| تاریخ ارسال: 1397/2/25 |
فراخوان سوم مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش پزشکی سومین فراخوان مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش پزشکی در تاریخ ۹ اردیبهشت ماه لغایت ۹ تیر ماه می باشد و اولویت های پژوهشی این فراخوان به شرح زیر اعلام گردید:
۱) اولویت های کمیته ارزشیابی • طراحی، اجرا و ارزشیابی دوره مجازی آزمون سازی برای اعضا هیات علمی دانشگاه های علوم پزشکی کشور (راهبردی) • طراحی مدل کاربردی ارزشیابی برنامه های آموزشی در ایران (راهبردی) • طراحی مدل ارزشیابی برنامه ای آموزش بالینی (راهبردی) • طراحی، اجرا و ارزیابی مدل جامع ارزشیابی اعضا هیات علمی دانشگاه (راهبردی) • طراحی برنامه جامع ارزشیابی بسته های تحول و نوآوری آموزش علوم پزشکی در سطح گروه های آموزشی و دانشکده ها (راهبردی) • الگوسازی آزمون های بورد (راهبردی) ۲) اولویت های کمیته برنامه ریزی درسی • امکان سنجی و طراحی فرایند تمرکز زدایی برنامه ریزی درسی در سطح مناطق آمایشی و دانشگاه های علوم پزشکی (راهبردی) • سامانه ملّی مدیریت برنامه درسی در دانشگاه های علوم پزشکی (راهبردی) • الگوی توسعه میان رشتگی در برنامه های درسی (راهبردی) • توسعه الگوی نیازسنجی مبتنی برجامعه (Community Needs Assessment) برنامه های درسی در آموزش علوم پزشکی با تاکید بر آموزش مبتنی بر پیامد (راهبردی) • توسعه الگوی نیازسنجی فراگیر مخاطب (Targeted Learner Needs Assessment برنامه های درسی در آموزش علوم پزشکی با تاکید بر آموزش مبتنی بر پیامد (راهبردی) • تدوین الگوی تعدیل و توسعه رشته - مقاطع علوم پزشکی (با توجه به اسناد توسعه بخش سلامت و برآورد نیروی انسانی) (راهبردی) • توسعه الگوی کمک تصمیم گیری در رابطه با دوره زمانی بهینه برنامه های درسی (راهبردی) • طراحی الگوی توسعه نیروهای حد واسط (Mid-level Health Providers) مورد نیاز در نظام سلامت (راهبردی) ۳) اولویت های کمیته روانشناسی شناختی • الگوسازی عوامل رفتاری – شناختی موثر در آموزش علوم پزشکی (راهبردی) • توسعه الگوی اموزش استدلال بالینی (راهبردی) • توسعه الگوی ارزیابی استدلال بالینی (راهبردی)
۴) اولویت های کمیته روش تدریس • توسعه الگوی آموزش برای توسعه تفکر سطح بالا (راهبردی) • الگوسازی جوامع یادگیری تجربی در دوره های تخصصی بالینی (راهبردی) • تدوین بسته سیاستی بهبود کیفیت روش تدریس در برنامه های درسی Undergraduate (راهبردی) • الگوسازی روش های تدریس بالینی در عرصه های سرپایی (راهبردی) • الگوسازی روش های تدریس بالینی در عرصه های بستری (راهبردی) • الگوسازی روش های تدریس بالینی در اتاق عمل (راهبردی)
۵) اولویت های کمیته مدیریت و رهبری • توسعه ساختار ملاکی سیاست ها در اموزش عالی سلامت کشور ایران (راهبردی) • ارایه مدلی برای ادغام عملکردی اموزش علوم پزشکی در ایران (راهبردی) • توسعه چارچوب شاخص های راهبردی ارزشیابی اجرای بسته های تحول اموزش پزشکی در ایران (راهبردی) • طراحی الگوی توسعه حرفه ای مدیران آموزش پزشکی دانشگاه های علوم پزشکی (راهبردی) • طراحی الگوی ثروت افرینی مبتنی بر دانش در نظام آموزش پزشکی (راهبردی) • طراحی الگوی تامین و تخصیص مالی دانشگاه های علوم پزشکی (راهبردی) • توسعه نظام رتبه بندی دانشگاه های علوم پزشکی کشور در راستای بین المللی سازی (راهبردی)
۶) اولویت های کمیته آموزش مجازی • ارائه مدل عملیاتی جامع برای حمایت از دانشجو در آموزش مجازی/ترکیبی (راهبردی) • طراحی، استقرار و ارزشیابی یادگیری مجازی/ ترکیبی در سطح یک رشته، گروه، دانشکده یا دانشگاه (توسعه ای) • طراحی، تدوین و پیاده سازی نظام حمایتی-انگیزشی برای اعضای هیات علمی در راستای توسعه آموزش مجازی/ ترکیبی در سطح یک دانشگاه (توسعه ای)