Zanjan University of Medical Sciences پست الكترونيك · درباره دانشگاه · اخبار دانشگاه · نقشه پايگاه · كتابخانه · English
شناسه کاربری رمز عبور ثبت نام در پایگاه | فراموشی رمز
بخش‌های اصلی
بازگشت به صفحه اصلی::
اخبار و رویدادها::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
نظرسنجی
کاربر گرامی مطالب سایت مرکز مطالعات را چگونه ارزیابی می کنید؟
عالی
خوب
متوسط
ضعیف
   
..
:: کارگاه برگزار شده ::
 | تاریخ ارسال: 1397/8/2 | 
کارگاههای برگزار شده
 
 
 
۱- کارگاه دانش پژوهی مقدماتی
 ۲- کارگاه مکاتب و نظریه های یاددهی و کاربرد آنها در آموزش پزشکی و یادگیری
۳- مهارت های ارتباطی در آموزش پزشکی و تعاملات یاددهی یادگیری با نسل هزاره
۴- خلاقیت در تدریس
۵- کارگاه دانش پژوهی پیشرفته
۶-کارگاه آموزش نرم افزار تولید محتوا

۷-پانل سیستم های نوین داروسازی ( حیطه ی مرجعیت علمی دانشگاه علوم پزشکی زنجان)
۸- کارگاه آموزشی روش تدریس مقدماتی ( ویژه اساتید علوم پایه) 
۹- کارگاه آموزشی روش تدریس مقدماتی( ویژه اساتید بالینی) 
۱۰- کارگاه آموزشی مقدماتی دانش پژوهی آموزشی
۱۱- کارگاه آموزشی مهارت های ارتباطی میان فردی

۱۲- کارگاه آموزشی بین المللی سازی دانشگاه:راهبردها و چشم اندازها
۱۳- کارگاه آموزشی آزمون های استدلال بالینی
۱۴- کارگاه آموزشی مقدماتی دانش پژوهی آموزشی
۱۵- کارگاه آموزشی تحلیل عاملی تاییدی در علوم پزشکی

۱۶- کارگاه مقدماتی آشنایی با آزمون عینی ساختارمند بالینی (OSCE)
 


کارگاه دانش پژوهی مقدماتی(۲۰ خرداد)
 
اهداف اختصاصی کارگاه عبارت بودند از:
انتظار می رود که در پایان این کارگاه آموزشی، شرکت کنندگان قادر باشند:
  1. دانش پژوهی آموزشی، تاریخچه، اهمیت و ضرورت آن را توضیح دهند.
  2. مبانی و ویژگی های دانش پژوهی آموزشی را شرح دهند.
  3. با معیارهای ارزیابی دانش پژوهی آموزشی آشنا شوند.  
  4. با فرمت ثبت دانش پژوهی آموزشی و نحوه تکمیل آن آشنا شوند.
  5. آئین نامه ها، دستورالعمل ها، امتیازات دانش پژوهی آموزشی و فرایند انجام آن را بر اساس شیوه نامه مصوب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی توضیح دهند.
  6. یک مورد فرایند دانش پژوهی آموزشی را بر اساس معیار گلاسیک ارزیابی کند.
 
 
برنامه کارگاه دانش پژوهی مقدماتی
 
ساعت عنوان برنامه سخنران
۸-۸/۱۰ تلاوت آیاتی از کلام ا...مجید -
۸/۱۰-۸/۳۰ معارفه و بیان اهداف کارگاه دکتر فرهاد رمضانی بدر
۸/۳۰-۹ مقدمه، تاریخچه، اهمیت و ضرورت دانش پژوهی آموزشی دکتر فرهاد رمضانی بدر
۹-۱۰ ماهیت دانش پژوهی آموزشی و تفاوت آن با پژوهش در آموزش، انواع دانش پژوهی،
معرفی حوزه های مختلف فعالیت های دانش پژوهی آموزشی
دکتر مریم خزایی پول
۱۰-۱۰/۳۰ معیارهای ارزیابی دانش پژوهی آموزشی (گلاسیک)
و مدل های ارزشیابی در دانش پژوهی
دکتر لیلا نعیمی
۱۰/۳۰-۱۱ پرسش و پاسخ، استراحت -
۱۱-۱۱/۳۰ معرفی نمونه فرایندهای برتر دانش پژوهی آموزشی به تفکیک دانشکده های مختلف آقای علی نوروزی
۱۱/۳۰-۱۲/۱۵ کارگروهی: ارزیابی یک نمونه فرایند دانش پژهی آموزشی بر اساس معیار گلاسیک -
۱۲/۱۵-۱۳/۱۵ نحوه ارائه مستندات و شیوه بررسی فعالیت های دانش پژوهی
شیوه نامه ارزشیابی فعالیت های دانش پژوهی آموزشی مصوب وزارت متبوع
بند ۶ ماده ۲ آئین نامه ارتقای  اعضای هیأت علمی دانشگاهها
خانم زهرا بسطامی
۱۳/۱۵-۱۳/۳۰ پرسش و پاسخ- جمع بندی و اختتامیه دکتر فرهاد رمضانی بدر
 
 
 عکسهای برگزاری کارگاه دانش پژوهی مقدماتی




کارگاه دو روزه  مکاتب و نظریه های یاددهی و کاربرد آنها در آموزش پزشکی و یادگیری
و مهارت های ارتباطی در آموزش پزشکی و تعاملات یاددهی یادگیری با نسل هزاره( ۲۰-۲۱-تیر)
 
اهداف کارگاه و برنامه  عبارت بودند از:
  1. هدف کلی برنامه:
ارتقای دانش، نگرش و مهارت فراگیران در خصوص مکاتب و نظریه­های یاددهی و یادگیری و کاربرد آنها در آموزش پزشکی
  1. اهداف رفتاری:
پس از برگزاری این کارگاه فراگیران قادر خواهند بود:
  • یاددهی و یادگیری را تعریف کنند.
  • اهمیت و ضرورت نظریه های یادگیری در آموزش پزشکی را شرح دهند.
  • نظریه های رفتاری در آموزش پزشکی را توضیح دهند.
  •  نظریه های شناختی و سازنده گرا در آموزش پزشکی را با یکدیگر مقایسه نمایند.
  • کاربردهای فراشناخت در آموزش پزشکی را شرح دهند.
  • با توجه به سبکهای یادگیری مختلف دانشجویان، روش تدریس خود را طراحی نمایند.
 
  1. گروه هدف: اساتید هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی زنجان
  2. دبیر علمی کارگاه: دکتر لادن فتی
جدول برنامه زمانی و مباحث کارگاه اول
نحوه ارائه ارائه دهنده
مباحث صبح
۱۳- ۸:۳۰
 
۲۰ دقیقه مقدمه و معارفه
۳۰ دقیقه تعریف یاددهی و یادگیری سخنرانی کوتاه دکتر لادن فتی
۳۰ دقیقه اهمیت و ضرورت نظریه های یادگیری در آموزش پزشکی سخنرانی تعاملی علی نوروزی - دکتر لادن فتی
۲۰ دقیقه ارائه تجارب اساتید از کاربرد نظریه ها در کلاس کار گروهی
۳۰ دقیقه نظریه های رفتاری سخنرانی تعاملی دکتر لادن فتی
۳۰ دقیقه نظریه های شناختی سخنرانی کوتاه دکتر لادن فتی
۳۰ دقیقه کاربردهای نظریه شناختی اجتماعی در آموزش پزشکی کار گروهی
۳۰ دقیقه نظریه های سازنده گرا سخنرانی تعاملی دکتر لادن فتی
۱۴:۳۰- ۱۳ استراحت- نماز و صرف نهار
مباحث بعد از ظهر
۱۷- ۱۴:۳۰
۶۰ دقیقه
سخنرانی تعاملی دکتر لادن فتی
۶۰ دقیقه سبک های یادگیری سخنرانی تعاملی دکتر لادن فتی
۳۰ دقیقه کاربرد سبکهای یادگیری و فراشناخت در آموزش پزشکی کار گروهی
۱۰ دقیقه جمع بندی و اختتامیه سخنرانی کوتاه دکتر لادن فتی
 
 
کارگاه شماره ۲: مهارت­های ارتباطی در آموزش پزشکی و تعاملات یاددهی یادگیری با نسل هزاره
تاریخ برگزاری: ۲۱ تیر ۱۳۹۷
  1. هدف کلی برنامه:
ارتقای دانش، نگرش و مهارت فراگیران در خصوص مهارت­های ارتباطی در آموزش پزشکی و تعاملات یاددهی یادگیری با نسل هزاره
  1. اهداف رفتاری:
پس از برگزاری این کارگاه فراگیران قادر خواهند بود:
  • ارتباط را تعریف کنند و اهمیت آن را در آموزش پزشکی توضیح دهند.
  • عناصر و اجزای ارتباط را شرح دهند.
  • پیام آموزشی متناسب با گروههای هدف در آموزش پزشکی طراحی کنند.
  • فنون و تکنیکهای ارسال و دریافت پیامهای کلامی و غیر کلامی در محیط آموزشی را توضیح دهند.
  • مهارتهای ارسال و دریافت پیام در فضای مجازی را شرح دهند.
  • موانع ارتباط را بیان نمایند.
  • ویژگی های دانشجوی نسل هزاره را فهرست نمایند.
  • نحوه ارتباط با دانشجوی نسل هزاره و چگونگی مدیریت چالشهای آن را توضیح دهند.
 
  1. گروه هدف: اساتید هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی زنجان
  2. دبیر علمی کارگاه: دکتر لادن فتی
جدول برنامه زمانی و مباحث کارگاه دوم
نحوه ارائه ارائه دهنده
مباحث صبح
۱۳- ۸:۳۰
۱۰ دقیقه مقدمه و معارفه
۲۰ دقیقه تعریف و اهمیت ارتباط( فرستنده، گیرنده، کانال، رسانه، بازخورد و ...) سخنرانی کوتاه دکتر لادن فتی
۲۰ دقیقه عناصر و اجزای ارتباط سخنرانی تعاملی علی نوروزی
۳۰ دقیقه طراحی پیام آموزشی کار گروهی
۳۰ دقیقه فنون و تکنیکهای ارسال و دریافت پیامهای کلامی و غیر کلامی در محیط آموزشی سخنرانی تعاملی دکتر لادن فتی
۲۰ دقیقه ارسال و دریافت پیام در فضای مجازی سخنرانی کوتاه علی نوروزی
۲۰ دقیقه موانع ارتباط کار گروهی
۲۰ دقیقه شناخت دانشجوی نسل هزاره سخنرانی تعاملی دکتر لادن فتی
۳۰ دقیقه ارتباط با دانشجوی نسل هزاره و مدیریت چالشهای آن سخنرانی تعاملی دکتر لادن فتی
۱۰ دقیقه جمع بندی و اختتامیه سخنرانی کوتاه دکتر لادن فتی

عکسهای کارگاه مکاتب نظریه ها و تعامل بانسل هزاره





کارگاه خلاقیت در تدریس- ۱ مرداد
 
 
اهداف کارگاه عبارت بودند از:
اهداف اختصاصی کارگاه:
انتظار می رود که در پایان این کارگاه آموزشی، شرکت کنندگان بتوانند:
  1. مبانی فلسفی آموزش (تدریس) خلاق را تشریح کنند.
  2. تفکر و تفکر خلاق را توضیح دهند.
  3. انواع و ابعاد تفکر را نام ببرند.
  4. خلاقیت و ماهیت آن، فرایندها و نظریه های آن را تشریح دهند
  5. شیوه های آموزش خلاقیت را توضیح دهند.
  6. الگوهای رنزولی، تورنس و ویلیامز  را در خلق خلاقیت توضیح دهند.
  7. الگوی رشد خلاقیت را براساس (سیستم خلاق) تبیین کنند .
 
 
 
برنامه کارگاه خلاقیت در تدریس
 
 
 
ساعت عنوان برنامه مدرس
۸/۳۰ تلاوت آیاتی از کلام ا...مجید و معارفه
۹-۱۰/۴۵ تدریس(مبانی فلسفی روش آموزش (تدریس) خلاق ). دکتر  علی محمدی
۱۰/۴۵-۱۱ استراحت و پذیرایی
۱۱-۱۳ تدریس:
  1. انواع و ابعاد تفکر
  2. تفکر و تفکر خلاق
دکتر  علی محمدی
۱۳-۱۴ نماز و نهار
۱۴-۱۵/۳۰ تدریس: خلاقیت و ماهیت آن، فرایندها و نظریه ها دکتر  علی محمدی
۱۵/۳۰-۱۷ تدریس:
  1. الگوهای رنزولی، تورنس و ویلیامز  در خلق خلاقیت
  2. الگوی رشد خلاقیت براساس (سیستم خلاق)
دکتر  علی محمدی
 
 
 
 
عکس‌های کارگاه  خلاقیت در تدریس





کارگاه دانش پژوهی پیشرفته- ۱۷ مرداد
اهداف کارگاه عبارت بودند از:





                                               برنامه کارگاه دانش پژوهی پیشرفته



عکس‌های کارگاه دانش پژوهی پیشرفته







 
کارگاه آموزش نرم افزار تولید محتوا (Articulate)
زمان: ۹۷/۰۷/۱۱
مکان: سالن همایش های روزبه
اهداف اختصاصی کارگاه:
انتظار می رود که در پایان این کارگاه آموزشی، شرکت کنندگان قادر باشند:
  1. ویژگی های یک محتوای الکترونیکی استاندارد را شرح دهند.
یک محتوای الکترونیکی استاندارد را با ترکیب متن، صدا، فیلم، شبیه سازی و آزمون تولید نمایند.

 
برنامه کارگاه
ساعت عنوان برنامه سخنران
۸-۸:۳۰ 
  •  تلاوت آیاتی از قران کریم
  • ارائه اطلاعات کلی در خصوص محتوای الکترونیکی
 
 
 
 
 
 
 
سپیده میرشانی
 ۸:۳۰-۹
  • ویژگی های Articulate در آموزش های مجازی
  • آشنایی با محیط نرم افزار
  • ارائه چند نمونه محتوای تولید شده آماده با Articulate
 
۹-۱۰
  • ایجاد اولین پروژه
  • آشنایی با منوهای نرم افزار
  • ذخیره سازی
۱۰:۱۵
  • پذیرایی و استراحت
 
۱۰:۱۵-۱۲
  • تولید اسلایدهای آموزشی به کمک صدا، متن و تصاویر
  • تولید اسلایدهای آموزشی به کمک فیلم، متن و تصاویر
۱۲-۱۳
  • نهار و نماز
 
۱۳-۱۴:۳۰
  • ایجاد شبیه سازی های آموزشی نرم افزاری
  • ایجاد تعامل در محتوای الکترونیکی به واسطه ابزارهای Articulate
 
۱۴:۳۰-۱۵
  • تعریف آزمون و مدل های مختلف آن
  • چگونگی اضافه کردن آزمون به محتوای آموزشی
 
۱۵-۱۶
  • پیش نمایش اسلایدها
  • تنظیم پلیر خروجی و فهرست بندی
  • عملیات Publishing
  • گرفتن خروجی مختص محتوای الکترونیکی
 
پانل سیستم های نوین داروسازی ( حیطه ی مرجعیت علمی دانشگاه علوم پزشکی زنجان)
زمان : ۲۶  آذر ماه ۱۳۹۷
مکان: مرکز همایش‌های بین المللی روزبه
مدرسین : دکتر مهرداد حمیدی، دکتر صمد ندری، دکتر محمدعلی شهبازی



کارگاه آموزشی روش تدریس مقدماتی ( ویژه اساتید علوم پایه) 
زمان : ۲۸ و ۲۹ آذر ماه ۱۳۹۷
مکان: مرکز همایش‌های بین المللی روزبه
مدرسین : دکتر فرهاد رمضانی بدر، دکتر محمد مسعود وکیلی

اهداف کلی کارگاه:
  1. آشنایی و مرور با تعاریف و مفاهیم پایه آموزش و یادگیری
  2. آشنایی و مرور با مراحل و اجزای برنامه ریزی آموزشی
  3. آشنایی و مرور با انواع اهداف آموزشی و حیطه های سه گانه یادگیری
  4. آشنایی و مرور با اصول تدوین اهداف رفتاری و ویژگی‌های آن
  5. آشنایی و مرور با انواع روش‌های تدریس در حیطه‌های مختلف یادگیری
  6. آشنایی و مرور با تعریف و معیارهای انتخاب مواد و وسایل کمک آموزشی
  7. آشنایی و مرور با انواع روش‌های سنجش و ارزیابی فراگیران
  8. آشنایی و مرور با طرح درس و نحوه تکمیل آن
برنامه کارگاه مبانی روش تدریس مقدماتی ( ویژه اساتید علوم پایه) 
روز اول: ۲۸ آذر ۱۳۹۷
زمان مدت

عنوان

مدرس
۸/۲۰ - ۸/۱۵ ۵ تلاوت آیاتی از قرآن مجید ---
۸/۳۵ - ۸/۲۰ ۱۵ معارفه و بیان انتظارات شرکت کنندگان شرکت کنندگان
۸/۴۵ - ۸/۳۵ ۱۰ بیان اهداف کارگاه مدرسین
۹/۰۰ - ۸/۴۵ ۱۵ مرور اجمالی نظریه های یادگیری و کاربرد آن ها دکتر رمضانی بدر
۹/۲۵ - ۹/۰۰ ۲۵  تعاریف و مفاهیم پایه در آموزش و یادگیری دکتر وکیلی
۹/۵۰ - ۹/۲۵ ۲۵ ارائه یک مدل مناسب جهت برنامه ریزی آموزشی دکتر وکیلی
۱۰/۲۰ - ۹/۵۰ ۳۰ اهداف آموزشی و حیطه های سه گانه یادگیری دکتر وکیلی
۱۰/۲۰-۱۰/۳۵ ۱۵ استراحت و پذیرایی ---
۱۱/۰۵ - ۱۰/۳۵ ۳۰ اهداف رفتاری و اصول تدوین آن دکتر وکیلی
۱۱/۳۵ - ۱۱/۰۵ ۳۰ کارگروهی(۱): تدوین اهداف آموزشی جهت یک واحد درسی اهداف (کلی، جزئی، رفتاری) شرکت کنندگان
۱۲/۲۰ ۱۱/۳۵ ۴۵ ارائه و بحث گروهی نماینده گروه ها
۱۲/۵۰ ۱۲/۲۰ ۳۰ روش تدریس و معیارهای انتخاب آن دکتر رمضانی بدر
۱۳/۳۰ ۱۲/۵۰ ۳۰ پرسش و پاسخ و جمع بندی مباحث روز اول شرکت کنندگان
۱۳/۴۵ ۱۳/۳۰ ۱۵ ارزیابی روز اول کارگاه ---
 



روز دوم: ۲۹ آذر ۱۳۹۷
زمان مدت

عنوان

مدرس
۸/۳۰ - ۸/۱۵ ۱۵ مرور مباحث روز اول شرکت کنندگان
۹/۱۵ - ۸/۳۰ ۴۵ آشنایی با برخی از روش های متداول تدریس و کاربرد آن ها ۱
(Lecture, Group Discussion, Role Playing, Demonstration, PBL, CBL، TBL Workshop, Panel)
دکتر وکیلی
۹/۱۵-۹/۳۰ ۱۵ آشنایی با برخی از روش های متداول تدریس و کاربرد آن ها ۲
(E-learning, blended learning , peer and collaborative learning)
دکتر رمضانی بدر
۹/۵۰ - ۹/۳۰ ۲۰ نقش مواد و وسایل کمک آموزشی در یادگیری (تعریف، طبقه بندی، معیارهای انتخاب) دکتر وکیلی
۱۰/۰۵ - ۹/۵۰ ۱۵ سنجش، اندازه گیری و ارزشیابی
معیارهای انتخاب انواع روش های سنجش و آزمون
دکتر وکیلی
۱۰/۳۰ ۱۰/۰۵ ۲۵ آشنایی با انواع روش های سنجش و آزمون ها ۱
( مشاهده، شفاهی، کتبی: « تشریحی (کوتاه پاسخ، بلند پاسخ)»)
دکتر رمضانی بدر
۱۰/۵۵ - ۱۰۰ ۲۵ استراحت و پذیرایی ---
۱۱/۴۰ - ۱۰/۵۵ ۴۵ آشنایی با انواع روش های سنجش و آزمون ها ۲
(کتبی: عینی «چند جوابی، صحیح غلط، جورکردنی»)
دکتر وکیلی
۱۲ - ۱۱/۴۰ ۲۰ طرح دوره و شیوه تدوین آن دکتر وکیلی
۱۲-۱۲/۳۰ ۳۰ کار عملی تدوین طرح دوره شرکت کنندگان
۱۳/۰۰ - ۱۲/۳۰ ۳۰ ارائه کار عملی و بحث گروهی، شرکت کنندگان
۱۳/۳۰ - ۱۳/۰۰ ۳۰ پرسش و پاسخ، مرور مباحث روز دوم شرکت کنندگان
۱۳/۴۵- ۱۳/۳۰ ۱۵ اختتام و ارزیابی کارگاه روز دوم ----
 







کارگاه آموزشی روش تدریس مقدماتی( ویژه اساتید بالینی) 
زمان : ۱۲ و ۱۳ دی ماه ۱۳۹۷
مکان: مرکز همایش‌های بین المللی روزبه
مدرسین : دکتر فرهاد رمضانی بدر، دکتر محمد مسعود وکیلی

اهداف کلی کارگاه:
  1. آشنایی و مرور با تعاریف و مفاهیم پایه آموزش و یادگیری
  2. آشنایی و مرور با مراحل و اجزای برنامه ریزی آموزشی
  3. آشنایی و مرور با انواع اهداف آموزشی و حیطه های سه گانه یادگیری
  4. آشنایی و مرور با اصول تدوین اهداف رفتاری و ویژگی های آن
  5. آشنایی و مرور با انواع روش های تدریس در حیطه های مختلف یادگیری
  6. آشنایی و مرور با تعریف و معیارهای انتخاب مواد و وسایل کمک آموزشی
  7. آشنایی و مرور با انواع روش های سنجش و ارزیابی فراگیران
  8. آشنایی و مرور با طرح درس و نحوه تکمیل آن


کارگاه آموزشی مقدماتی دانش پژوهی آموزشی

زمان : ۱۸ دی ماه ۱۳۹۷
مکان: سالن کنفرانس رازی-مرکز آموزشی درمانی آیت اله موسوی
مدرسین : دکتر فرهاد رمضانی بدر-آقای علی نوروزی-خانم لیلا نعیمی




کارگاه آموزشی مهارت های ارتباطی میان فردی
زمان : ۱۹ دی ماه ۱۳۹۷
مکان: مرکز همایش‌های بین المللی روزبه
مدرس : دکتر محمدمسعود وکیلی





کارگاه آموزشی بین المللی سازی دانشگاه: راهبردها و چشم اندازها
زمان : ۲۰ دی ماه ۱۳۹۷
مکان: سالن رازی مرکز آموزشی درمانی آیت اله موسوی
مدرس : دکتر محمد حسین مقدم




کارگاه آموزشی استدلال بالینی
زمان : ۲۰ دی ماه ۱۳۹۷
مکان: تالار میکروسکوپ دانشکده پزشکی
مدرس : دکتر علیرضا منجمی








 

کارگاه آموزشی مقدماتی دانش پژوهی آموزشی
زمان : ۲۴ دی ماه ۱۳۹۷
مکان: دانشکده داندانپزشکی
مدرس : دکتر فرهاد رمضانی بدر-دکتر اعظم ملکی-خانم لیلا نعیمی- آقای علی نوروزی


 


کارگاه آموزشی تحلیل عاملی تاییدی در علوم پزشکی
زمان : ۰۴ بهمن ماه ۱۳۹۷
مکان: کتابخانه مرکزی دانشگاه
مدرس : آقای علی نوروزی

اهداف کارگاه


ادامه کارگاه آموزشی مهارت های ارتباطی میان فردی

زمان : ۱۰ بهمن ماه ۱۳۹۷
مکان: مرکز همایش‌های بین المللی روزبه
مدرس : دکتر محمدمسعود وکیلی

این کارگاه به دلیل استقبال خوب اعضای محترم هیات علمی مجددا با مباحث تکمیلی برگزار گردید.


کارگاه آموزشی مقدماتی آشنایی با آزمون عینی ساختارمند بالینی (OSCE)
زمان : ۰۱ اسفندماه ۱۳۹۷
مکان: سالن کنفرانس مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی
مدرسین : دکتر ایوب پزشکی- دکتر مریم محمودی

برنامه کارگاه



دفعات مشاهده: 3838 بار   |   دفعات چاپ: 740 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
برای مشاهده کل مطالب بخش سال 97 اینجا را کلیک کنید.