Zanjan University of Medical Sciences پست الكترونيك · درباره دانشگاه · اخبار دانشگاه · نقشه پايگاه · كتابخانه · English
شناسه کاربری رمز عبور ثبت نام در پایگاه | فراموشی رمز
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
معاون آموزشی::
اداره آموزش::
معرفی رشته داروسازی::
گروههای آموزشی::
امور هیات علمی::
آموزش داروسازی عمومی::
تحصیلات تکمیلی::
امور دانش آموختگان::
اساتید همکار::
عملکرد آموزشی::
برنامه شورای آموزشی::
واحد مشاوره دانشجویی::
دفتر توسعه آموزش (EDO)::
::
جستجو در این بخش

جستجوی پیشرفته
..
لینکهای مفید

سیستم آموزش سما

..
:: معرفی واحد آموزش پاسخگو ::
 | تاریخ ارسال: 1398/3/19 | 
به تحقیق مهمترین اهداف دانشگاه های علوم پزشکی تربیت نیروی انسانی متخصص و کارآمد و ارائه خدمات بهداشتی درمانی متناسب با نیازهای جامعه و توجه به امکانات و شرایط موجود در جهت ارتقای سلامت است. به کارگیری نظام آموزش پزشکی پاسخگوsocial accountable medical education (SAME) یکی از راه های نیل به این هدف می باشد.
سازمان جهانی بهداشت در سال ۱۹۹۵ تعریف مشخصی از پاسخگویی اجتماعی در دانشگاه های پزشکی را ارایه داد: "لازم است دانشکده های پزشکی آموزش، تحقیقات و فعالیت های خدماتی خود را به سمت پاسخ دادن به اولویت های سلامت جامعه، منطقه یا ملیت هدایت نمایند. اولویت های سلامت باید توسط مشارکت دولتها، سازمانهای سلامت، متخصصین سلامت و مردم مشخص شوند."
در ایران نیز در راستای ارتقاء نظام آموزش پزشکی به منظور پاسخگویی به نیازهای واقعی جامعه، برنامه ای مشتمل بر پنج فاز طراحی گردیده و پس از ابلاغ به دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور، به اجرا در آمد. کمیته توسعه آموزش دانشکده داروسازی زنجان نیز مطابق با  اهداف کلی دانشگاه و وزارت متبوع و به منظور نهادیه سازی آموزش پاسخگو ، برنامه های ذیل را دنبال می کند:
  • تدوین و اصلاح کوریکولوم های آموزشی به منظور تربیت نیروی انسانی کارآمد در راستای پاسخگویی به نیازهای واقعی جامعه
  • طراحی نظام پایش کوریکولوم های آموزشی به منظور حفظ پویایی آنها
  • طراحی شاخصهای ارزشیابی برنامه آموزش
  • طراحی نظام شناسایی و ارزیابی نیازهای واقعی جامعه در حوزه سلامت کشور
  • طراحی برنامه های تونمندسازی در دنشگاهها و گروههای آموزشی
  • طزاحی نظام انگیزشی مناسب برای سیاستگزاران، اساتید، دانشجویان و ارائه کنندگان خدمات به منظور تحقق هرچه بهتر پاسخگویی به نیازهای واقعی جامعه



 
::