Zanjan University of Medical Sciences پست الكترونيك · درباره دانشگاه · اخبار دانشگاه · نقشه پايگاه · كتابخانه · English
شناسه کاربری رمز عبور ثبت نام در پایگاه | فراموشی رمز
بخش‌های اصلی
درباره ما::
آئین نامه::
فرآیندها::
ساعات کار کتابخانه::
پرسنل کتابخانه::
مجموعه منابع::
منابع و پایگاههای الکترونیکی ::
منابع الکترونیکی تخصصی::
راهنمای استفاده کاربران از خدمات کتابخانه::
راهنمای جستجو در منابع کتابخانه::
نرم افزار کتابخانه::
راهنمای استفاده از نرم افزار کتابخانه::
فرم های عضویت::
اطلاع رسانی و تبلیغات::
اخبار و اطلاعیه ها::
تازه های کتاب::
فرم پیشنهاد خرید منابع::
کارگاه های آموزشی ::
محتواهای آموزشی::
گزارش عملکرد سالیانه::
پیوندهای مفید::
گالری تصاویر::
پایگاه توسعه تحقیقات بالینی::
پرسش از کتابدار::
فرم نظرسنجی::
نقشه سایت::
تماس با ما::
::
راهنمای استفاده از VPN جهت دسترسی به مجلات الکترونیکی
فایل راهنمای نصب VPN
دانلود نرم افزار VPN
از مرورگر IE استفاده گردد
..
پرسش از کتابدار
..
کارگاه های آموزشی توانمند سازی
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
:: راهنمای استفاده از خدمات کتابخانه ::
 | تاریخ ارسال: 1398/5/28 | 
راهنمای استفاده کاربران از خدمات کتابخانه
کتابخانه بیمارستان آیت الله موسوی زنجان وابسته به دانشگاه علوم پزشکی،  بر اساس سیستم NLM رده بندی شده و نرم افزار مورد استفاده در آن پارس آذرخش می باشد.  بخش های کتابخانه عبارتند از : بخش امانت، بخش سالن مطالعه،  بخش منابع الکترونیکی، سایت کامپیوتر.
بخش امانت:
۱- ساعت کاری کتابخانه
ساعت کاری مخزن کتابخانه از شنبه تا پنجشنبه از ساعت 7:30 صبح تا 22 شب و روزهای جمعه و تعطیلات از ساعت 7:30 صبح تا ساعت 14:15 می باشد.
۲- استفاده کنندگان
اعضائ هیات علمی، دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی زنجان( رشته پزشکی در مقاطع کارآموزی و کارورزی، رشته های پرستاری و مامائی و پیراپزشکی در صورتی که دوره آموزشی در مرکز داشته باشند)، دستیاران رشته های تخصصی بیمارستان،  و کارکنان اعم از کارکنان رسمی، پیمانی و قراردادی.
۳- شرایط عضویت
دانشجویان: ارا ئه یک قطعه عکس ۴*۳، پرکردن فرم عضویت آنلاین و ارائه کارت دانشجویی
اعضائ هیات علمی وکارکنان: ارا ئه یک قطعه عکس ۴*۳،  پرنمودن فرم عضویت آنلاین و کپی حکم سال جاری
  • در صورتیکه عضو هیئت علمی یا همکار از مراکز دیگر وابسته به دانشگاه باشد ارائه کارت معتبر شناسایی( کارت ملی، کارت نظام و ...) در موقع امانت کتاب الزامی می باشد.
    ۴- تعداد کتاب و مدت امانت
    مدت امانت و تعداد کتب امانی به تفکیک نوع کاربر به شرح ذیل می باشد:
  • دانشجویان وکارمندان 3 جلد. مدت امانت: 14 روز
  • اعضای هیأت علمی ۶ جلد. مدت امانت: یک ماه
  • دستیاران رشته های تخصصی 4 جلد. مدت امانت: 14 روز
  • کتب مرجع فقط برای استفاده در بخش مرجع بوده و به هیچ عنوان امانت داده نمی شوند.
    هر کتاب غیر مرجع دو بار تمدید می گردد.
  • تمدید کتاب های غیر مرجع پرکاربرد، بسته به تعداد نسخه و میزان درخواست متغیر است.
  • ارائه خدمات امانت کتاب به دانشجویان رشته های مامائی، پرستاری، پیراپزشکی فقط در صورت گذراندن دوره کارورزی در مرکز امکان پذیر است.

5-شرایط تاخیر در عودت کتاب
چنانچه مراجعه کننده کتابی را در موعد مقررتحویل ندهد:

  • در صورت تاخیر برای اولین بار تذکر داده می شود.
  • در صورت تاخیر مکرر و بیشتر از یک ماه جریمه لحاظ می گردد که در زمان تسویه از فرد اخذ می شود.  جریمه کتاب به ازای هر روز 30تومان می باشد.
  • در صورت تاخیرهای بیشتر از یک ماه و مکرر و عدم توجه به تذکر عضویت فرد به مدت یک ماه به حالت تعلیق درخواهد آمد.
    سالن مطالعه کتابخانه:
    سالن مطالعه کتابخانه با ظرفیت حدودا 200 نفر همه روزه از ساعت 7:30 صبح الی 24 شب آماده ارائه خدمات به کاربران می باشد. به منظور حفظ منزلت کتاب و کتابخانه و استفاده بهتر از خدمات و با احترام به شخصیت خود و حقوق سایرین کلیه اعضاء موظف هستند در محیط سالن مطالعه موارد ذیل را رعایت کنند:
  • با توجه به تفکیک سالن مطالعه به مقاطع مختلف( کارآموزی، کارورزی، دستیاری، همکار، پزشک عمومی، هیئت علمی) تمامی کاربران ملزم به رعایت ضوابط هستند.
  • خوردن و آشامیدن اکیدا ممنوع می باشد
  • هر فرد صرفاً مجاز به استفاده از یک میز و صندلی میباشد. از قرار دادن وسایل بر روی میزها و صندلیهای مجاور خودداری فرمایید
  • از ایجاد سر و صدا (خوردن خوراکی و صحبت کردن با یکدیگر و یا تلفن همراه، کشیدن صندلی روی زمین) پرهیز نمایید
  • رعایت سکوت، آرامش، نظم و نظافت (بهداشت سالن) الزامی است
  • در صورت استفاده مداوم (هر روز و حداقل 8 ساعت)مجاز به گذاشتن وسایل خود در قفسه های تدارک دیده شده در سالن هستید بدیهی است در زمان اوج استفاده از سالن (امتحانات پایان ترم) و در صورت نبود میز خالی و عدم حضور شما، مراجعه کنندگان مجاز به استفاده از آن میز خواهند بود.
  • مسئولیت تمام وسایل جا گذاشته در قفسه های سالن مطالعه اعم از جزوه، کتاب، وسایل شخصی و ... بر عهده خود شخص می باشد.
  • دانشجویان رشته های داروسازی، دندانپزشکی، پزشکی( مقاطع علوم پایه و فیزیوپاتولوژی)، دانشجویان رشته های پرستاری و مامائی و پیراپزشکی پایین تر از مقطع کارورزی حق استفاده از سالن مطالعه را ندارند.


بخش منابع الکترونیکی:
این بخش شامل نسخه الکترونیکی تعدادی از کتب مرجع و غیرمرجع میباشد که بر اساس رده بندی نسخه چاپی کتاب در قفسه مختص خود تنظیم گردیده اند. مدت امانت این نسخ 2 روز می باشد.
سایت کامپیوتر:
تمامی کاربران اعم از اعضای هیئت علمی، دانشجویان و همکاران با دریافت Password و User name از واحد فناوری دانشگاه می توانند از خدمات خارج از شبکه سایت کامپیوتر کتابخانه استفاده نمایند و راهنمایی های لازم در خصوص جستجوی اطلاعات به آنها ارائه می گردد. همچنین خدمات پرینت از طریق سایت کتابخانه نیز قابل دسترس است.

  • هزینه پرینت به ازای هر برگ 200تومان است.
  • کاربران به هیچ عنوان حق جابجایی سخت افزارهای کامپیوترها را نداشته و در صورت رویت طبق ضوابط برخورد خواهد شد.
  • کاربران به هیچ عنوان حق نصب نرم افزار خاص، فیلترشکن و ... را بر روی کامپیوترهای سایت را ندارند.
  • به دلیل کمبود منابع پرینت فایل های درخواستی کاربران برای هر کاربر فقط تا 30صفحه است.
  • در این واحد خدماتی نظیر کپی، اسکن منابع، ارائه برگه A4 و... صورت نمی پذیرد.
     
    آدرس: زنجان- جاده گاوازنگ- بیمارستان آیت الله موسوی- طبقه همکف- واحد کتابخانه
    تلفن تماس: 33131052-024
    پست الکترونیکی: mousavilibzums.ac.ir
    وبگاه کتابخانه: 
دفعات مشاهده: 880 بار   |   دفعات چاپ: 71 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
برای مشاهده کل مطالب بخش راهنمای استفاده کاربران از خدمات کتابخانه اینجا را کلیک کنید.