شرح وظایف روانشناسان بالینی مراکز آموزشی ودرمانی :
- روان درمانی،مشاوره ،نوروتراپی (نوروفیدبک، بیوفیدبک و )...
- گروه درمانی
- معاینه ومصاحبه تشخیصی
- خانواده درمانی،زوج درمانی ودرمان زناشویی
- آموزش به بیمار وخانواده درطول بستری یا سرپایی(فردی وگروهی)
- همکاری با کد (77آرام سازی بیمار پرخاشگر وتحریک پذیر)
- مشارکت وهماهنگی با اعضا تیم درمانی (پزشکان مددکاران،سرپرستاران )..
- تهیه گزارش مکتوب ارزیابی ،درمان وعملکرد بیماران وبایگانی مستندات
- شرکت در جلسات وکمسیون های مربوطه وارایه نظرات تخصصی ومشورتی
- آموزش به گروه های مختلف دانشجویی که جهت آموزش به بخش مراجعه کردند
- در صورت نیاز همکاری با دانشجویان پزشکی در آزمونگری پایان نامه های آنان
- هماهنگی با پزشکان وسرپرستاران بخش ها ودرمانگاه های سرپایی جهت ارایه خدمات به بیماران
- تهیه برنامه آموزشی از طریق ارتباط جمعی جهت جامعه
- تهیه آمار وگزارش های لازم در زمینه خدمات روانشناسی ومداخلات لازم
- تهیه پمفلت های آموزشی جهت ارتقای آگاهی بیماران وخانواده های آنان وکارکنان مرکز
- شرکت فعال در دوره های آموزشی مرتبط با شغل وپیاده نمودن نتایج در انجام وظایف محوله
- شرکت در ممیزی خدمات روانشناسی ومداخلات لازم جهت رسیدن به استاندارد ها واثربخشی خدمات
- ویزیت دوره ای بیماران بستری وانعکاس گزارش لازم به پزشک معالج
- انجام پژوهش های لازم در زمینه اختلالات روانشناختی
- انجام وتفسیر مجموعه تست های مورد استفاده برای ارزیابی بالینی (برای مثال: تست های افسردگی ،بندر گشتالت، اضطراب و ...)
- انجام وتفسیر مجموعه تست های مورد استفاده برای ارزیابی شخصیت ( برای مثال : پرسشنامه شخصیت میلون ،پرسشنامه شخصیت چند وجهی مینسوتا و ...)
- انجام وتفسیر مجموعه تست های مورد استفاده برای ارزیابی هوش (برای مثال هوش ریون و وکسلر )
- پیگیری روزانه تلفنی بیماران روانپزشکی پس از ترخیص ( روانشناسی جامعه نگر )
|