Zanjan University of Medical Sciences پست الكترونيك · درباره دانشگاه · اخبار دانشگاه · نقشه پايگاه · كتابخانه · English
شناسه کاربری رمز عبور ثبت نام در پایگاه | فراموشی رمز
بخش‌های اصلی
معرفی::
واحدها::
آیین نامه ها و دستورالعمل ها و راهنماها::
فرم ها و فرآیندها::
کارگاه ها::
تقویم جلسات::
اخبار و رویدادها::
مجله توسعه آموزش پزشکی::
همایش های ملی و بین المللی::
لینک های مرتبط::
صفحه اصلی دانشکده::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
:: معرفی واحد ::
 | تاریخ ارسال: 1400/2/18 | 
 واحد برنامه ریزی درسی
برنامه‌های درسی ، مهم‌ترین مؤلفه نظام آموزش عالی هر کشوری محسوب می شوند. میزان توانایی اساتید در امر تدریس ارتباط معنی داری با میزان آگاهی آنان از امر برنامه ریزی درسی دارد . به همین دلیل فرایند تدوین این برنامه‌ها و به ‌ویژه شرکای اصلی که باید در تدوین آن مشارکت داشته باشند، طیف وسیعی از ادبیات برنامه‌ریزی درسی را به خود اختصاص می‌دهد.  توجه به لزوم برنامه ریزی درسی و دقت در اجزاء تشکیل دهنده آن  به عنوان یک سیستم و مجموعه ،نشانگر حساسی از سازمان فکری و روند آموزشی اساتید می باشد . 
آخرین وضعیت روند تدوین و تکمیل برنامه های درسی (Course Plans)
آخرین وضعیت روند تدوین و تکمیل طرح درس (Lesson Plan)
برای یادگیری موثر و دستیابی به اهداف آموزش ،داشتن اطلاع کافی و جامع از ماهیت « برنامه ریزی درسی » مورد نیاز همه آموزش دهنده ها می باشد .  بنابراین، با توجه به اهمیت و نقش برجسته برنامه‌های درسی، بررسی و تحقیق درباره کارآیی هر چه بیشتر آنها در شیوه تدریس، سنجش و در نهایت یادگیری فراگیرا ن بسیار ضروری و با اهمیت به نظر می رسد .
اهم اهداف گروه برنامه ریزی درسی مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی:
• مرور نظام مند بر برنامه های درسی موفق و مطرح در دنیا
• بهبود و بازنگری برنامه های آموزشی
• انطباق برنامه های درسی با نیاز جامعه
• انطباق برنامه های درسی با وظایف  (task) آینده دانشجویان
• تعیین core curriculum در برنامه درسی دانشگاه
• تعیین core competency  در برنامه ریزی درسی دانشگاه
• هدفمند شدن برنامه های آموزشی مدرسین
• استفاده بهینه از زمان و امکانات جهت آموزش کیفی
• نظارت و پیگیری اجرایی برنامه های آموزشی مدرسین
• تدوین برنامه های آموزشی در سطوح مختلف ( طرح دوره "  "course plan  و طرح درس   Lesson Plan اساتید درکلیه دروس عملی، نظری و  بالینی  و در تمام گروه های آموزشی)
• تدوین log book جهت دوره‌های تخصصی
• ارزشیابی  طرح درس اساتید و ارائه بازخورد برنامه‌ریزی شده در کارگاه‌های آموزشی ویژه مدرسین
• تدوین راهنمای مطالعاتی برای دانشجویان
• نظارت بر اجرای برنامه‌های آموزشی و ارزشیابی آنها
• ارتقاء برنامه های درسی و منابع آموزشی به روز از طریق بازنگری در ابتدای هر ترم
• مشارکت و پیگیری اجرای برنامه ها توسط مدیران گروه ها
دفعات مشاهده: 53 بار   |   دفعات چاپ: 9 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
::
برای مشاهده کل مطالب بخش معرفی واحد اینجا را کلیک کنید.