|
 |
 |
 |
نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری |
nahad rahbari |
 |
|
|
|
|
|
|
 |
11 |
 |
|
|
|
مساله ی فرهنگ را به معنای واقعی کلمه، یک جنگ به حساب بیاورید. البته این حرف ها شاید برای آقایان تکراری باشد، اما من تاکید می کنم. علت هم این است که در طول این سال ها هر چه در این زمینه گفته شده، درست فهم نشده است.
|
|
|
|
|
|
|
 |
10 |
 |
|
|
|
در تهاجم فرهنگی چیزهایی که به ملت مورد تهاجم می دهند ، چیزهای خوب نیست، بلکه چیزهای بد است. فرض بفرمایید اروپاییها ، وقتی تهاجم فرهنگی را در کشور ما شروع کردند نیامدند روحیهی وقت شناسی شان را، روحیه ی شجاعت و خطر کردن در مسائل را ، یا ، تجسس و کنجکاوی علمی را در ملت ما منتشر کنند و با تبلیغات و تحقیقات سعی کنند ملت ایران ، ملتی دارای وجدان کاری یا وجدان علمی شود. این کارها را که نمی کنند! مسئله ی لاابالی گری جنسی را وارد کشور ما می کردند.
|
|
|
|
|
|
|
 |
9 |
 |
|
|
|
کار فرهنگی ، آن چیزی نیست که لباس فرهنگی دارد. لباس فرهنگی، یعنی نوشته و کاغذ و قلم و امثال اینها. این فرهنگ می شود؛ اما کار فرهنگی نیست. کار فرهنگی، یعنی روح فرهنگی در آن باشد، یک حرکت فرهنگی باشد، رشد بدهد و فعل و انفعال را در ذهن و مغز و جان و عواطف انسان به وجود آورد. اگر شما مدرسه درست کردید، ولی این مدرسه در روح کودکی که هدف و آماج کار تبلیغاتی شماست، اثر مثبت نگذاشت، این کار چیست؟ می توانید ادعا کنید که کار فرهنگی است؟ نه! این، ضد ِکار فرهنگی است. |
|
|
|
|
|
|
 |
8 |
 |
|
|
|
این تهاجم فرهنگی، از چه وقت شروع شد؟ مشخصا از دوران رضاخان شروع شد. البته قبل از او، مقدمات آن فراهم شده بود. کارهای فراوانی انجام شده بود: روشن فکران وابسته، در داخل کشور کاشته شده بودند. نمی دانم آیا جوانان نسل ما و نسل انقلابی، تاریخچه این صد و پنجاه سال را درست خوانده اند یا نه؟ من همه دغدغه ام این است که جوان انقلابی امروز، نداند ما بعد از چه دورانی امروز در ایران مشغول چنین حرکت عظیمی هستیم. تاریخچه این صدو پنجاه، دویست سال اخیر از دوران اواسط قاجار به این طرف؛ از دوران جنگ های ایران و روس به این طرف را بخوانید و ببینید چه حوادثی بر این کشور گذشته است.
|
|
|
|
|
|
|
 |
7 |
 |
|
|
|
تبادل فرهنگی لازم است. هیچ ملتی بی نیاز نیست از اینکه در همه زمینه ها، از جمله در زمینه مسائل فرهنگی- آن مجموعه مسائلی که به آنها نام فرهنگ داده می شود- از ملت های دیگر بیاموزد.همیشه تاریخ نیز همین بوده است. ملتها در رفت و آمدهایشان، آداب زندگی را، خُلقیات را، علم را، لباس پوشیدن را، آداب معاشرت را، زبان را، معارف را و دین را از یکدیگر فراگرفته اند. |
|
|
|
|
|
|
 |
6 |
 |
|
|
|
 |
5 |
 |
|
|
|
fgdfgdf
|
|
|
|
|
|
|
 |
4 |
 |
|
|
|
|
|
|
|