شرح وظایف مدیریت بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات دانشگاه علوم پزشکی زنجان:
واحد بازرسی :
- - تهیه و تنظیم برنامه های بازدید و بازرسی مستمر و دوره ای (ماهیانه- فصلی) از تمامی واحدهای تابعۀ دانشگاه
- - انجام بازدیدهای سرزده از واحدهای تابعه جهت بررسی گزارش ها و شکایات واصله
- - بررسی میزان رضایتمندی مردم از عملکرد واحد و پرسنل در خصوص انجام وظایف و عملکردی در کلیه واحد های تابعه دانشگاه
- - تهیۀ گزارش های مستمر، مقطعی و موردی از کلیه واحد ها و مدیران و پرسنل مجموعه جهت ارائه به مقام عالی دانشگاه
- - کشف مفاسد اداری از طریق بازدید و بازرسی های آشکار و پنهان و گزارش به ریاست محترم دانشگاه و مدیران ذیربط
- - تجزیه و تحلیل و آسیب شناسی در خصوص مفاسد اداری کشف شده جهت اتخاذ راهکارهای اصلاحی و پیشنهاد به مسئولان عالی دانشگاه
واحد ارزیابی عملکرد:
- همکاری در تهیه و تدوین شاخص های ارزیابی عملکرد واحدهای تحت پوشش حوزه ریاست و معاونتهای هفتگانه دانشگاه
- تجزیه و تحلیل عملکرد واحدها، مدیریت ها و کارکنان بر اساس نتایج بازدید ها و بررسی های صورت پذیرفته جهت ارائه گزارش به ریاست محترم دانشگاه و رئیس واحد حسب مورد
- بررسی و ارائه راهکارهای پیشنهادی به واحدهای تابعه جهت اصلاح نقاط ضعف و بهبود نقاط قوت و ارائه گزارش به ریاست محترم دانشگاه
- انجام ارزیابی عملکرد کارمندان و مدیران و رؤسای واحدهای تابعه دانشگاه و ارائه گزارش تحلیلی به همراه پیشنهادهای لازم به ریاست محترم دانشگاه
واحد پاسخگویی به شکایات:
- استقرار سامانه الکترونیکی ارتباطات و شکایات مردمی 330190 بصورت شبانه روزی در دانشگاه
- دریافت شکایات تلفنی و حضوری ،شفاهی و کتبی مراجعین و همکاران از واحدها، کارکنان و مدیران از طریق میز خدمت
- دریافت شکایات و گزارش های ارجاعی از نهادها و واحدهای نظارتی برون سازمانی
- دریافت شکایات و گزارش های واصله از سامانه های دانشگاه بازرسی، سامد استانداری و سازمان بازرسی کل کشور
- بررسی صحت و سقم شکایات و گزارش های واصله و پیگیری از مبادی ذیربط تا حصول نتیجه
- تجزیه و تحلیل پاسخ های دریافتی به منظور پاسخگویی به شاکیان
- جمع بندی دوره ای شکایات واصله و تجزیه و تحلیل علل بروز شکایات و ارائه گزارش به ریاست محترم دانشگاه
- پیگیری نتیجۀ گزارشهای تهیه شده برای ریاست محترم دانشگاه و مدیران ارشد دانشگاه |